Če želi uživalec pokojninske in invalidske prejemke prejemati na nov bančni račun, mora zavodu pisno sporočiti osebne identifikacijske podatke ter točne podatke o novem bančnem računu z nazivom in naslovom banke. Zahtevek mora biti lastnoročno podpisan s strani uživalca oziroma njegovega zakonitega zastopnika v primeru, da gre za mladoletno osebo, ali s strani skrbnika oziroma pooblaščenca.
Primer strukture bančnega računa za Republiko Slovenijo:
Spremembo lahko upravičenec vloži pisno po pošti, osebno na vseh območnih enotah, izpostavah in na centrali zavoda v Ljubljani ali po elektronski pošti na naslov: informacije@zpiz.si, kjer mora biti zahtevek pripet v prilogi in na njem razviden lastnoročni podpis prejemnika.
Na spletni strani zavoda v razdelku Obrazci, Nakazovanje pokojnin sta vam na voljo dva obrazca, in sicer: 'Zahtevek za nakazilo na osebni račun' in 'Obvestilo o spremembi bivališča'.
Če zavod pisno zahtevo po spremembi prejme do petega dne v mesecu, je sprememba realizirana za tekoči mesec, v nasprotnem primeru je sprememba lahko realizirana v naslednjem mesecu.
Uživalec pokojninskih in invalidskih dajatev oziroma upravičenec je dolžan zavodu sporočiti podatke o okoliščinah in spremembah okoliščin, ki se nanašajo na uživalce pravic po tem zakonu in vplivajo na pravice po tem zakonu, na njihov obseg ali izplačevanje, in sicer v osmih dneh od nastanka okoliščin ali njihovih sprememb. Navedeno dolžnost predpisuje določba prvega odstavka 119. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2).
V primeru, da je uživalcu pokojninskih in invalidskih prejemkov dodeljen bodisi skrbnik bodisi skrbnik za razpolaganje z njegovimi finančnimi sredstvi, je treba zavodu ob zahtevku za spremembo naslova za nakazilo predložiti tudi pravnomočno odločbo pristojnega organa o dodeljenem skrbniku.
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije
Kolodvorska ulica 15, Ljubljana
Zavod po telefonu ves poslovni čas nudi splošne informacije o pravicah in obveznostih iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
Informacije o konkretnem postopku lahko pridobite osebno v času uradnih ur.
Tel Fax |
01 4745 100 +386 1 432 10 46 |
E-naslov | informacije@zpiz.si |
Uradne ure Ponedeljek in torek Sreda Petek |
8-12 in 13-15 8-12 in 13-17 8-13 |
Poslovni čas Ponedeljek, torek in četrtek Sreda Petek |
8-15 8-17 8-13 |
Kontaktni center je razdeljen po področjih informacij za stranke: | Telefonske številke: |
Informacije o bremenitvah prejemkov, ki vam jih nakazuje zavod | 01 4745 901 |
Druge informacije o nakazilih zavoda | 01 4745 902 |
Informacije o uveljavljanju pravic s področja pokojninskega zavarovanja | 01 4745 903 |
Informacije o uveljavljanju pravic s področja invalidskega zavarovanja | 01 4745 904 |
Informacije o uveljavljanju pravic s področja mednarodnega zavarovanja | 01 4745 905 |
Informacije v zvezi s posredovanjem podatkov na obrazcih i-REK in M4 | 01 4745 906 |
Informacije glede obvestil o neobračunanih prispevkih | 01 4745 907 |
Informacije o obdobjih zavarovanja, osnovah in prispevkih | 01 4745 908 |
Pomoč uporabnikom elektronskih storitev eZPIZ in BiZPIZ | 01 4745 909 |
Elektronska storitev Informacije o stanju zadeve | 01 4745 999 |
Elektronska storitev o zadnjih nakazilih zavoda | 01 4745 998 |
Najpogostejši uporabljeni obrazci
Pomembnejše povezave