Izpis obdobij zavarovanja po ukinitvi delovne knjižice

Pojasnilo

Od 29. 11. 2007 velja Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o delovnih razmerjih (ZDR-A, Uradni list RS št. 103/07), ki med drugim s 1. 1. 2009 ukinja delovno knjižico v fizični obliki. Po 1. 1. 2009 bo delovna knjižica v hrambi pri delodajalcih do prenehanja veljavnosti pogodbe o zaposlitvi. Na izrecno zahtevo delavca mu mora delodajalec delovno knjižico izročiti proti podpisu kadarkoli po 1. 1. 2009. Ko zavarovancu preneha veljati pogodba o zaposlitvi, pa mu mora delodajalec proti potrdilu o prejemu vrniti delovno knjižico in od tedaj dalje jo hrani delavec sam. Če je delodajalec ne more izročiti delavcu, mora delovno knjižico oddati v hrambo upravni enoti, na območju katere ima delavec stalno prebivališče. Če delavec v RS nima prebivališča, se delovna knjižica izroči upravni enoti, ki jo je izdala. Opisana pravila veljajo tudi za hrambo delovnih knjižic drugih zavarovancev – oseb, ki niso v delovnem razmerju, pa so vključene v pokojninsko in invalidsko zavarovanje na drugi podlagi.

Delovne knjižice, izdane do vključno 31.12.2008, bodo v postopkih uveljavljanja pravic iz obveznih socialnih zavarovanj ohranile dokazno vrednost kot javna listina, na enak način kot do sedaj. Veljavni bodo vsi vpisi, ki so izvedeni do vključno 31.12.2008 v skladu s predpisi, ki so glede delovnih knjižic do tedaj veljali.

Zavarovanci, ki bodo prvič stopili v zavarovanje po 1. 1. 2009 oziroma zavarovanci, ki se bodo po 1. 1. 2009, ponovno zaposlili ali začeli opravljati dejavnost, bodo dokazovali obdobja zavarovanja, dopolnjena po 1.1.2009, brez delovne knjižice in sicer samo na podlagi podatkov, ki so iz prijav in odjav pokojninskega in invalidskega zavarovanja vpisani v matični evidenci zavarovancev Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Zavod).

Zavod bo tako od 1. 1. 2009 dalje na zahtevo zavarovanca izdal izpis zadnjega obdobja zavarovanja (od zadnje prijave v zavarovanje pred 1.1.2009 do prenehanja zavarovanja po tem datumu) oziroma izpis zavarovanj po 1. 1. 2009. Izpis dokazuje obdobje zavarovanja (statusa) in ne velja za potrdilo o doseženi zavarovalni dobi, ker ne vključuje preverjanja plačila prispevkov.

Zahtevo lahko zavarovanci vložijo osebno ali po pošti pri katerikoli območni enoti Zavoda oziroma z vlogo, ki je dostopna na spletni strani Zavoda.

Informativni izračun datuma upokojitveNa izračun

Uradne ure in kontakti

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije
Kolodvorska ulica 15, Ljubljana

 

Zavod po telefonu ves poslovni čas nudi splošne informacije o pravicah in obveznostih iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja.

Informacije o konkretnem postopku lahko pridobite osebno v času uradnih ur.

 

Tel
Fax
01 4745 100
+386 1 432 10 46
E-naslov informacije@zpiz.si
Uradne ure
Ponedeljek in torek
Sreda
Petek

8-12 in 13-15
8-12 in 13-17
8-13
Poslovni čas
Ponedeljek, torek in četrtek
Sreda
Petek

8-15
8-17
8-13
Kontaktni center je razdeljen po področjih informacij za stranke: Telefonske številke:
Informacije o bremenitvah prejemkov, ki vam jih nakazuje zavod 01 4745 901
Druge informacije o nakazilih zavoda 01 4745 902
Informacije o uveljavljanju pravic s področja pokojninskega zavarovanja 01 4745 903
Informacije o uveljavljanju pravic s področja invalidskega zavarovanja 01 4745 904
Informacije o uveljavljanju pravic s področja mednarodnega zavarovanja 01 4745 905
Informacije v zvezi s posredovanjem podatkov na obrazcih i-REK in M4 01 4745 906
Informacije glede obvestil o neobračunanih prispevkih 01 4745 907
Informacije o obdobjih zavarovanja, osnovah in prispevkih 01 4745 908
Pomoč uporabnikom elektronskih storitev eZPIZ in BiZPIZ 01 4745 909
Elektronska storitev Informacije o stanju zadeve 01 4745 999
Elektronska storitev o zadnjih nakazilih zavoda 01 4745 998