Spoštovani,
vljudno vas vabimo, da se
v ponedeljek, dne 13. 1. 2014 ob 14.00 uri
udeležite NOVINARSKE KONFERENCE,
v zvezi z uvedbo informativne osebne evidence obveznega zavarovanja, ki preko spletnega portala Moj eZPIZ zavarovancem omogoča elektronski vpogled v podatke matične evidence zavarovancev.
Na novinarski konferenci bo sodelovala tudi ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti dr. Anja Kopač Mrak. Novinarska konferenca bo potekala v mali sejni dvorani Zavoda, Kolodvorska 15, Ljubljana, VIII. nadstropje.
Več o informativni osebni evidenci si lahko preberete v priloženem obvestilu.
S spoštovanjem,
Služba za odnose z javnostmi
Z januarjem možen elektronski vpogled v informativno osebno evidenco
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije je v decembru vzpostavil informacijski sistem, ki omogoča vpogled v informativno osebno evidenco obveznega zavarovanja (IOE). Od prvega januarja dalje lahko tako vsi, ki so ali so bili obvezno ali prostovoljno vključeni v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje in še niso pridobili statusa upokojenca, preko spleta preverijo svoje podatke.
IOE vključuje podatke o osnovah, od katerih so bili plačani prispevki, o obračunanih prispevkih po posameznih letih, o plačilu prispevkov po posameznih letih in o obdobju zavarovanja. Trenutno je omogočen elektronski vpogled v podatke o obdobju zavarovanja in o osnovah od leta 1970 dalje. Od vključno leta 2002 dalje je iz podatkov razviden tudi znesek plačanih prispevkov, kot so jih javili delodajalci na obrazcih M-4.
Dopolnjen vpogled v podatke je po 430. členu ZPIZ-2 predviden s prvim januarjem 2016. Do takrat informacije o obračunanih in plačanih prispevkih zagotavlja Davčna uprava Republike Slovenije, ki pobira prispevke za obvezno zavarovanje.
Podatki, zajeti v IOE, se nanašajo le na zavarovanja na območju Republike Slovenije ter pogojujejo pridobitev in odmero pravic iz obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja. Z IOE želi ZPIZ izboljšati kakovost matične evidence, saj bo imel na ta način vsak posameznik takojšen dostop do svojih podatkov in bo lahko ob ugotovljeni netočnosti oziroma pomanjkljivosti v podatkih takoj vložil vlogo za popravek. Vlogo za popravek je mogoče vložiti ustno na zapisnik, pisno ali z e-vlogo na spletnem portalu IOE, posameznik pa bo nato v zakonsko določenem roku 15 dni od oddaje vloge obveščen ali o rešitvi ali o nadaljnjem postopku. Na ta način je mogoč čim hitrejši vnos pravilnih podatkov in s tem tudi dopolnitev matične evidence.
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije
Kolodvorska ulica 15, Ljubljana
Zavod po telefonu ves poslovni čas nudi splošne informacije o pravicah in obveznostih iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
Informacije o konkretnem postopku lahko pridobite osebno v času uradnih ur.
Tel Fax |
01 4745 100 +386 1 432 10 46 |
E-naslov | informacije@zpiz.si |
Uradne ure Ponedeljek in torek Sreda Petek |
8-12 in 13-15 8-12 in 13-17 8-13 |
Poslovni čas Ponedeljek, torek in četrtek Sreda Petek |
8-15 8-17 8-13 |
Kontaktni center je razdeljen po področjih informacij za stranke: | Telefonske številke: |
Informacije o bremenitvah prejemkov, ki vam jih nakazuje zavod | 01 4745 901 |
Druge informacije o nakazilih zavoda | 01 4745 902 |
Informacije o uveljavljanju pravic s področja pokojninskega zavarovanja | 01 4745 903 |
Informacije o uveljavljanju pravic s področja invalidskega zavarovanja | 01 4745 904 |
Informacije o uveljavljanju pravic s področja mednarodnega zavarovanja | 01 4745 905 |
Informacije v zvezi s posredovanjem podatkov na obrazcih i-REK in M4 | 01 4745 906 |
Informacije glede obvestil o neobračunanih prispevkih | 01 4745 907 |
Informacije o obdobjih zavarovanja, osnovah in prispevkih | 01 4745 908 |
Pomoč uporabnikom elektronskih storitev eZPIZ in BiZPIZ | 01 4745 909 |
Elektronska storitev Informacije o stanju zadeve | 01 4745 999 |
Elektronska storitev o zadnjih nakazilih zavoda | 01 4745 998 |
Najpogostejši uporabljeni obrazci
Pomembnejše povezave