Če želi uživalec pokojninske in invalidske prejemke prejemati na nov bančni račun, mora zavodu pisno sporočiti osebne identifikacijske podatke ter točne podatke o novem bančnem računu z nazivom in naslovom banke. Zahtevek mora biti lastnoročno podpisan s strani uživalca oziroma njegovega zakonitega zastopnika v primeru, da gre za mladoletno osebo, ali s strani skrbnika oziroma pooblaščenca.
Primer strukture bančnega računa za Republiko Slovenijo:
Spremembo lahko upravičenec vloži pisno po pošti, osebno na vseh območnih enotah, izpostavah in na centrali zavoda v Ljubljani ali po elektronski pošti na naslov: informacije@zpiz.si, kjer mora biti zahtevek pripet v prilogi in na njem razviden lastnoročni podpis prejemnika.
Na spletni strani zavoda v razdelku Obrazci, Nakazovanje pokojnin sta vam na voljo dva obrazca, in sicer: 'Zahtevek za nakazilo na osebni račun' in 'Obvestilo o spremembi bivališča'.
Če zavod pisno zahtevo po spremembi prejme do petega dne v mesecu, je sprememba realizirana za tekoči mesec, v nasprotnem primeru je sprememba lahko realizirana v naslednjem mesecu.
Uživalec pokojninskih in invalidskih dajatev oziroma upravičenec je dolžan zavodu sporočiti podatke o okoliščinah in spremembah okoliščin, ki se nanašajo na uživalce pravic po tem zakonu in vplivajo na pravice po tem zakonu, na njihov obseg ali izplačevanje, in sicer v osmih dneh od nastanka okoliščin ali njihovih sprememb. Navedeno dolžnost predpisuje določba prvega odstavka 119. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2).
V primeru, da je uživalcu pokojninskih in invalidskih prejemkov dodeljen bodisi skrbnik bodisi skrbnik za razpolaganje z njegovimi finančnimi sredstvi, je treba zavodu ob zahtevku za spremembo naslova za nakazilo predložiti tudi pravnomočno odločbo pristojnega organa o dodeljenem skrbniku.