Pri klicu na telefonsko številko zavoda 01 4745 100 se vam oglasi avtomatski telefonski odzivnik, ki vam z uporabo menija kadarkoli omogoča dostop do osnovnih posnetih informacij o poslovanju zavoda in njegovih ključnih storitvah.
Prek avtomatskega odzivnika dostopate do naslednjih storitev:
V klicnih centrih vam svetujejo zavodovi usposobljeni svetovalci, ki pa vam zaradi varstva vaših osebnih podatkov lahko posredujejo le omejen nabor informacij. Do klicnih centrov lahko dostopate preko izbirnega menija, ali preko neposrednih telefonskih številk. Klic na neposredne telefonske številke vam omogoča hitrejši dostop do telefonskega svetovanja zavodovih informatorjev.
Informacije v zvezi s posameznimi področji lahko pridobite preko naslednjih neposrednih telefonskih številk:
(o pravnih podlagah za izvedbo bremenitve; o izvršilnem naslovu, na podlagi katerega je bila izvedena bremenitev prejemkov; komu in kdaj so bila odtegnjena sredstva nakazana; o višini zaseženih prejemkov; o bremenitvah prejemkov pred pravnomočnostjo sklepa o izvršbi; o možnostih in postopkih za prenehanje odtegovanja od prejemkov)
(v zvezi z nakazili na podlagi odločbe (glede valute izplačila; glede višine izplačila); glede usklajevanja prejemkov; o izplačilnih dnevih rednih mesečnih prejemkov; o prejemanju obvestil o nakazilu prejemkov; glede izplačila letnega dodatka; o postopku spremembe naslova za nakazilo ali prejemanje pošte; glede prejemanja pokojnine v primeru selitve v tujino; glede zdravstvenega zavarovanja v primeru selitve v tujino; glede posredovanja obrazca Potrdilo o živetju; glede obračuna akontacije dohodnine od prejemkov; glede posredovanja šolskih potrdil; glede izplačil pokojninskih prejemkov po smrti uživalca)
(splošne informacije o postopku uveljavljanja pravic iz pokojninskega zavarovanja; splošne informacije o postopku izračuna predvidenega datuma izpolnitve pogojev za starostno pokojnino in njeni višini; informacije o pogojih za pridobitev starostne ali predčasne pokojnine ter odmeri pokojnine; informacije o pogojih in odmeri delne pokojnine, informacije glede ponovnega vstopa v obvezno zavarovanje in odmeri sorazmernega dela pokojnine ali pridobitvi pravice do izplačila 40 % pokojnine; informacije o pogojih za pridobitev in odmeri vdovske ali dela vdovske pokojnine, izbiri med pokojninama; informacije o pogojih za pridobitev družinske pokojnine in odmeri, trajanju uživanja, prenehanju pravice do družinske, ponovni pridobitvi; informacije o delu upokojencev, ki ne vpliva na izplačevanje pokojnine)
(splošne informacije o postopku ugotavljanja invalidnosti; informacije glede splošnih pogojev za pridobitev pravic na podlagi invalidnosti; informacije o pravicah iz invalidskega zavarovanja (invalidska pokojnina, pravica do premestitve, pravica do dela s krajšim delovnim časom, pravica do poklicne rehabilitacije); splošne informacije o odmeri in izplačevanju invalidske pokojnine ter nadomestil iz invalidskega zavarovanja (nadomestilo za invalidnost, delno nadomestilo, nadomestilo za čas poklicne rehabilitacije, začasno nadomestilo); informacije o dodatku za pomoč in postrežbo, invalidnini za telesno okvaro ter prišteti dobi na podlagi osebnih okoliščin)
(informacije o pridobivanju potrdil o zavarovalni dobi, dopolnjeni v tujini; informacije o izpolnitvi pogojev in izračunu pokojnine po mednarodnih sporazumih; informacije o načinu in postopku za uveljavitev pokojnine v tujini; informacije o naslovih in kontaktnih podatkih nosilcev zavarovanja v državah članicah EU in drugih državah, s katerimi ima Slovenija sklenjen mednarodni sporazum)
(splošne informacije vezane na prijavo podatkov o osnovah; pomoč vezana na pripravo podatkov za prijavo podatkov o osnovah na REK obrazcih; pomoč vezana na posredovane odredbe za dopolnitev oziroma popravo podatkov za prijavo podatkov o osnovah na REK obrazcih; informacije vezane na oddajo M4 obrazcev preko aplikacije M4 Informacije glede obvestil o neobračunanih prispevkih; informacije vezane na posredovana obvestila o neobračunanih prispevkih; informacije o posledicah neobračunanih in neplačanih prispevkov)
(splošne informacije o obveznem pokojninskem in invalidskem zavarovanju, informacije vezane na vlaganje prijav v zavarovanje, informacije vezane na plačevanje prispevkov iz naslova pokojninskega in invalidskega zavarovanja; informacije vezane na pridobivanje podatkov, ki se vodijo v matični evidenci zavarovancev)
Klicni centri obratujejo v poslovnem času zavoda, ki je objavljen na spletni strani zavoda. V klicnem centru Pomoč pri uporabi elektronskih storitev eZPIZ in BiZPIZ so svetovalci dosegljivi ob delovnikih od 7. do 20. ure in v soboto od 7. do 15. ure.
Avtomatski odzivnik pri nekaterih korakih (npr. klici v nekatere klicne centre) predlaga vnos EMŠO številke ali 7-mestne identifikacijske številke, ki pa ni obvezen. Prednost vpisa številke EMŠO ali 7-mestne identifikacijske številke je lažja in hitrejša obravnava strankine zadeve. Informatorju se namreč že ob prevzemu klica iz sistema prikliče stran z osnovnimi podatki za to stranko. Če stranka teh podatkov ne vnese, jih mora informator pridobiti v pogovoru in stranko poiskati v aplikaciji ročno. Stranko, ki ne vnese identifikacijskih podatkov, obravnavamo povsem enako, zato je odveč skrb, da bi stranka, ki podatkov ne vnese, čakala dlje.
Zavod strankam ponuja tudi telefonske (glasovno odzivne) elektronske storitve eZPIZ. Neposredni telefonski številke obeh telefonskih elektronskih storitev sta:
Pri uporabi telefonskih storitev eZPIZ pa je zaradi varovanja osebnih podatkov obvezna identifikacija.
Za uporabo telefonske elektronske storitve Informacije o stanju zadeve, s katero izveste, v kateri fazi je vaša zadeva, je obvezen vnos številke EMŠO ali 7-mestne identifikacijske številke.
Za uporabo telefonske elektronske storitve eNakazila o zadnjih nakazilih zavoda, s katero izveste informacije o višini vaših zadnjih prejemkov, pa je obvezen vnos 7-mestne identifikacijske številke ter dodatne varnostne (PIN) kode.
Podatek o 7-mestni identifikacijski številki je naveden:
Podatek o PIN kodi je zapisan:
Če ne razpolagate s 7-mestno identifikacijsko številko in PIN kodo, ju lahko pridobite na podlagi Vloge za izdajo potrdila o dodeljeni identifikacijski številki in PIN kodi, ki je dostopna kot elektronska vloga prek storitve eVloge za VSE za oddajo katere ne potrebujete digitalnega potrdila. Vloga je dostopna TUKAJ.
Vlogo lahko vložite tudi osebno na katerikoli območni enoti, ali pa jo pošljete po pošti na naslov Kolodvorska 15, 1000 Ljubljana, kot izpolnjen PDF obrazec, ki je dostopen na spletni strani zavoda pod Obrazci, Vsi obrazci (PDF oblika), Drugo (TUKAJ).