Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (ZPIZ) je v skladu z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ) zavezanec za posredovanje informacij javnega značaja.
Naziv organa: Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (ZPIZ)
Odgovorna uradna oseba: Marijan Papež, generalni direktor
Datum prve objave kataloga: 24. 2. 2006
Datum zadnje spremembe: 31. 3. 2017
Dostopnost kataloga: Katalog je v elektronski obliki dostopen na zavodovi spletni strani, v tiskani obliki pa na sedežu ZPIZ (Kolodvorska 15, 1000 Ljubljana).
Postopek je natančno opredeljen v zakonu o dostopu do informacij javnega značaja. Informacija javnega značaja se lahko zahteva ustno (neformalno) ali pisno. Samo v primeru zavrnitve zahteve ima prosilec možnost pritožbe, o kateri odloča informacijski pooblaščenec, postopek pa se vodi v skladu z zakonom o splošnem upravnem postopku.
Zoper odločbo pooblaščenca se lahko sproži upravni spor.
Ministrstvo za javno upravo in Pooblaščenec za dostop do informacij javnega značaja sta pripravila in izdala brošuro, v kateri boste izvedeli več o izvajanju testa javnega interesa, ki se od veljave sprememb in dopolnitev ZDIJZ uporablja tudi v Sloveniji. Brošuro v .pdf obliki si lahko ogledate s klikom na spodnjo povezavo.
Kako in kdaj uporabljati test javnega interesa? (pdf, 1876 KB)
Dejan Mec, Višji pravni svetovalec I
Kolodvorska 15, Ljubljana
telefon: 01/ 47 45 369
e-pošta: javnost@zpiz.si
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije
Kolodvorska 15
1000 Ljubljana
telefon: 01/47 45 100
faks: 01/432 10 46
e-pošta: informacije@zpiz.si
splet: https://www.zpiz.si/
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije je nosilec in izvajalec sistema pokojninskega in invalidskega zavarovanja v Sloveniji. Ta je bil v tej obliki konstituiran 20. oktobra 1992, in je univerzalni pravni naslednik prejšnje Skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja v Republiki Sloveniji. Zavod ima status javnega zavoda in izvaja enotno obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje za celotno območje Republike Slovenije.
Zavod je organiziran enotno za območje Republike Slovenije. Svojo dejavnost izvaja na sedežu v Ljubljani ter zunaj sedeža po posameznih organizacijskih enotah. Na sedežu zavoda posluje vodstvo zavoda, območna enota Ljubljana in sektorji, razen sektorja za izvedenstvo. Zunaj sedeža zavod posluje tudi po posameznih območnih enotah ter njihovih izpostavah. Zavod posluje na devetih območnih enotah (Celje, Koper, Kranj, Ljubljana, Maribor, Murska Sobota, Nova Gorica, Novo mesto in Ravne na Koroškem), štirih izpostavah (Trbovlje, Jesenice, Ptuj in Velenje) in v krajevni pisarni Krško.
Generalni direktor | Marijan PAPEŽ |
Namestnik generalnega direktorja | mag. David KLARIČ |
Namestnik generalnega direktorja | mag. Edmond PAJK |
Notranja revizijska služba | Maja NOVAK LESKOVEC |
Služba za odnose z javnostmi | Anja MICEVSKI |
Sektor za izvajanje zavarovanja | v. d. vodje | Anamarija TIVOLD PLEVEL |
Sektor za izvedenstvo | v. d. vodje | Anamarija TIVOLD PLEVEL |
Sektor za finance in računovodstvo | namestnik generalnega direktorja | mag. David KLARIČ |
Sektor informacijskih tehnologij | namestnik generalnega direktorja | mag. Edmond PAJK |
Sektor za nakazovanje pokojnin | vodja | Marjetka MEDVED MRVAR |
Sektor za pravne, kadrovske in organizacijske zadeve | vodja | mag. Ajša HAJZER |
Sektor za splošne zadeve | vodja | mag. Dario BUTINA |
CELJE | Opekarniška cesta 15c (Arena Petrol), 3000 Celje | vodja | Taja ŽABERL |
KOPER | Pristaniška 12, 6000 Koper | vodja | Sabrina POROPAT |
KRANJ | Ulica Mirka Vadnova 13 A, 4000 Kranj | vodja | Edina DŽAMASTAGIĆ |
LJUBLJANA | Kolodvorska 15, 1000 Ljubljana | vodja | Mojca UHAN |
MARIBOR | Zagrebška cesta 84, 2000 MARIBOR | vodja | mag. Mitja ŽIHER |
MURSKA SOBOTA | Kocljeva 12d, 9000 MURSKA SOBOTA | vodja | Andreja BUKOVEC |
NOVA GORICA | Delpinova 18/B, 5000 NOVA GORICA | vodja | mag. Denis PAVLICA |
NOVO MESTO | Rozmanova 38, 8000 NOVO MESTO | vodja | Monika FORTIN |
RAVNE NA KOR. | Gačnikova pot 4, 2390 RAVNE NA KOROŠKEM | vodja | mag. Ana OBLAK |
Zasedenost vodilnih mest je zajeta v ločeni preglednici.
Ogledate si lahko tudi organigram makroorganizacije zavoda.
Seznam uradnih oseb, ki so pooblaščene za odločanje o pravicah in obveznostih iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja in za dejanja v postopku pred izdajo odločbe ter za pridobivanje posameznih podatkov iz uradni evidenc, je prikazan v preglednici.
Seznam oseb, ki so pooblaščene za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku, je prikazan v preglednici.
Pooblaščena oseba za varstvo osebnih podatkov:
Jasmina Habulin
Kolodvorska 15, Ljubljana
telefon: 01/ 47 45 559
e-pošta: dpo@zpiz.si
Zavod na podlagi zakona vodi vse postopke za priznavanje in uveljavljanje pravic s področja pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
Seznam javnih evidenc je dostopen TUKAJ.
Glede na to, da ZPIZ velik del svojih dokumentov in gradiv (glede poslovanja in svetovalnega delovanja) redno objavlja na spletni strani, prejme relativno malo zahtev za dostop do informacij javnega značaja. Nekatera najpogostejša vprašanja so objavljena na spletni strani zavoda.
Elektronski dostop: Informacije javnega značaja v elektronski obliki so dostopne na spletni strani ZPIZ, in sicer v zavihku Informacije javnega značaja. Za pregled dokumentov so potrebni internetni brskalnik in brskalnik za pdf oziroma MS Office format. Katalog je zasnovan kot spletni portal s številnimi povezavami na različne spletne strani, aplikacije ali dokumente ZPIZ.
Fizični dostop: Katalog informacij javnega značaja v neelektronski obliki je dostopen na sedežu ZPIZ, Kolodvorska 15, 1000 Ljubljana, v času uradnih ur: v ponedeljek in torek od 8.00 do 12.00 in od 13.00 do 15.00, v sredo od 8.00 do 12.00 in od 13.00 do 17.00, v petek od 8.00 do 13.00.
Dostop za ljudi s posebnimi potrebami: Za vpogled v dokumente je možen dostop z invalidskimi vozički, na spletnih straneh je možen ogled dokumentov tudi za slabovidne (povečava črk).
Delni dostop: V skladu z 21. členom Uredbe o posredovanju in ponovni uporabi informacij javnega značaja.
ZPIZ lahko, če je dostop do večjega obsega dokumentov povezan tudi z večjimi materialnimi stroški, te zaračuna v skladu z 16. členom Uredbe o posredovanju in ponovni uporabi informacij javnega značaja.
Na podlagi 17. člena Uredbe o posredovanju in ponovni uporabi informacij javnega značaja so cene materialnih stroškov posredovanja informacij javnega značaja (brez DDV):
Za posredovanje informacij lahko organ prosilcu zaračuna le materialne stroške, kadar ti presegajo 20 evrov z vključenim DDV.